Emoji: komunikacija prihodnosti?

Komunikacija
7.avgust, 2019

Trend komuniciranja med mladimi je vedno stremel k temu, kako čim krajše povedati to, kar želiš. Prav zaradi tega se je razvil spletni jezik – kombinacijo emoji sličic, kjer se izpuščajo črke/besede in je bližje slengu ter pogovornemu izražanju. Razvoj pa se ni ustavil tam, ampak se je nadaljeval z uporabo sličic namesto izražanja s pomočjo teksta. Kar malce zaskrbljujoč podatek predstavlja dejstvo, da bi 40 % milenijcev (sicer najbolj izobražena generacija v zgodovini) prej sodelovalo v komunikaciji s slikami kot pa s tekstom. A živimo pač v takšnem času, ko je izrazit poudarek na vizualni komunikaciji.

Kaj so emoji?

Emoji so slikovne podobe, ki nadomeščajo besede, z njimi je mogoče izražati čustva, aktivnosti, objekte, simbole, hrano in še mnogo več, če jih spretno kombiniramo med seboj. Za dešifriranje pomenov posameznega emoji-ja se je razvila posebna enciklopedia – emojipedia. 

Emoji oglaševanje

Leta 1999 je japonski mobilni operater oblikoval prvih 176 emojijev, saj so želeli svojim uporabnikom ponuditi način, kako komunicirati s pomočjo slik. Največji razmah uporabe pa so dosegli po letu 2011, ko je Apple želel povečati svoj trg na Japonskem. Emojije so dodali kot skrivno funkcijo v operacijski sistem iOS5 in uporabniki so počasi pričeli spoznavati ter odkrivati bližnjice do njih.

Kako se emoji uporabljajo?

Najpreprostejša in najbolj razširjena raba emojijev je prav gotovo v medsebojni komunikaciji. Uporabite jih lahko, da poudarite kakšno stvar ali celo nadomestite besedo s sopomenko v obliki sličice. Seveda ne pričakujte, da boste že od začetka s tem prihranili čas. Kot vsake pisave se tudi emojijev morate navaditi, zato boste na začetku nekaj časa posvetili iskanju primernih, a ko se vam enkrat shranijo med nedavno uporabljene, jih lahko ob ponovni uporabi hitro spet najdete.

Poleg pošiljanja sporočil so primerni tudi za objavljanje na družbenih omrežjih. Opazen je porast komunikacije z emoji. Če ste torej bolj poslovni uporabnik družbenih omrežij, vsekakor premislite o uporabi emojijev. Poznamo namreč že kar nekaj primerov blagovnih znamk, ki na spletu spretno komunicirajo na tak način, kot primer pa lahko izpostavimo ameriško pivo Bud Light, ki je na dan neodvisnosti ameriško zastavo upodobilo na izredno kreativen in hitro prepoznaven način.

EMOJI – KOMUNIKACIJA PRIHODNOSTI?

Kaj za emoji načrtuje twitter?

Zanimivo informacijo je pred kratkim izdal tudi Twitter, ki po novem omogoča targetiratiranje oglasov glede na populacijo, ki uporablja najrazličnejše emojije. S tem bo denimo McDonalds lahko targetiral vse, ki v svoji komunikaciji uporabljajo hamburger. Seveda pa to ni priložnost zgolj za vse, ki oglašujejo hrano in pijačo. Ker smo ravno v času evropskega prvenstva v nogometu, lahko tisti, ki želi promovirati objave, povezane z nogometom in prvenstvom, preprosto cilja vse, ki so v svoji komunikaciji uporabili nogometno žogo.

Emoji infografika

Dejstvo je, da so emojiji tu in da so priljubljeni. Po izboru svetovno znanega slovarja Oxford, je beseda leta 2015 ravno emoji. Že samo dejstvo, da se je na Twitterju od leta 2014 pojavilo preko 110 milijard emojijev, je dovolj zgovorno. Poskušajte torej uporabljati emojije, vendar na pameten način. Ravno na tem področju se je včasih bolje držati gesla, da je manj več, v mislih pa imejte predvsem lahkotnost sporočila. Vaš(i) naslovnik(i) morajo namreč hitro razumeti, kaj ste želeli povedati, ne pa, da za dešifriranje pomena emojijev porabijo več časa, kot bi ga za preprosto tekstovno sporočilo.

Bodite na tekočem

Prijavite se na e-novice

Ne zamudite številnih zanimivih in aktualnih tem, koristnih nasvetov in strokovnih člankov s področja oglaševanja.